Live uitzending Gepauzeerd

Raadzaal
    Fragment 1 00:01:59 Download Afspelen
    vergroten Sluiten
    . Mw Roos gaat verder als zelfstandige fractie en zal om die reden deel uit maken van het Presidium.  Dhr. Dubach wordt door LB voorgedragen als nieuw duo commissielid en zal 27 mei worden benoemd en beëdigd.  De heer Burger is bereid om de voorzitter van de commissie samenleving, mw van Stralen, gedurende haar herstelperiode van de heupoperatie te vervangen in de maand juni.
  • Niet beschikbaar i.v.m. afzeggen vergadering.
    Fragment 1 00:00:20 Download Afspelen
    vergroten Sluiten
    In CVO besproken en voorgelegd aan Presidium (terugkoppeling CVO mindeling)
    Fragment 1 00:17:59 Download Afspelen
    vergroten Sluiten
    Agenda gemeenteraad 27 mei  Afscheidsreceptie voor de vertrekkende wethouders is gepland op 19 juni 2014.  De coalitie is gevormd en heeft de voorzitter van de gemeenteraad verzocht het aanbieden van het coalitieakkoord te agenderen voor de gemeenteraad van 27 mei 2014 evenals de benoeming en beëdiging van de drie wethouders en het verzoek tot ontheffing van het ingezetenschap van Bloemendaal voor Jur Botter. De voorzitter stemt hiermee in en verzoekt het presidium de agenda met deze punten aan te vullen.  De reguliere agenda zal door het zittend college worden afgehandeld, aan het eind worden de wethouders van het nieuwe college benoemd en beëdigd.
    Fragment 1 00:01:29 Download Afspelen
    vergroten Sluiten
    Bijgevoegd vindt u een raadsvoorstel waarin wordt geadviseerd het contract met de accountant met 1 jaar te verlengen.
    Fragment 1 00:21:37 Download Afspelen
    vergroten Sluiten
    De heer Heukels stelt zich beschikbaar als voorzitter van de commissie grondgebied, in principe per juni 2014. Indien het presidium daarmee instemt, kan hij op 27 mei worden benoemd.
    Fragment 1 00:17:21 Download Afspelen
    vergroten Sluiten
    op verzoek van de heer Burger De heer Burger is van mening dat geheimhouding uitsluitend opgelegd behoeft te worden op artikel 3.4 en daarmee dat de overige informatie openbaar kan zijn. Door het college is geheimhouding op de volledige set stukken opgelegd. De heer Burger vraagt het standpunt van het presidium hierover. De griffier wijst op artikel 86 Gemeentewet waarin geheimhouding in commissies wordt geregeld.
    Fragment 1 00:00:21 Download Afspelen
    Fragment 2 00:00:18 Download Afspelen
    vergroten Sluiten
    Voorgesteld wordt een raadsmarkt te organiseren waar lokale en regionale organisaties die werkzaam zijn in of voor Bloemendaal zich kunnen presenteren. Aanleiding is de wens van veel organisaties om nader kennis te maken met de nieuwe raad. Vanuit tijdbesparende overwegingen is het voorstel om alle organisaties uit te nodigen in het gemeentehuis van Bennebroek op 24 jun i 2014. Daar kunnen zij informatie verstrekken en wordt gelegenheid geboden voor korte presentaties. De avond start om 20.00 uur en zal rond 22.00 uur worden afgesloten. Organisaties die onder meer kunnen deelnemen zijn: WMO raad, Muziekschool, GBKZ, IASZ,STOPOZ, Paswerk, Welzijn Bloemendaal, RUD. Dit lijstje wordt nog aangevuld. Graag de mening van het Presidium over dit initiatief, dat in het CVO aan de orde is geweest en wordt ondersteund.
    Fragment 1 00:00:03 Download Afspelen
    Fragment 2 00:01:21 Download Afspelen
    vergroten Sluiten
    Traditioneel wordt de dag na de laatste raadsvergadering een werkbezoek georganiseerd met aansluitend een afsluitende bijenkomst voor het zomerreces. Dat is nu 27 juni, tenzij de reserveraad van 3 juli wordt meegerekend. Meestal doen we dat niet. Graag van het Presidium een standpunt en besluit: a. Komt er een werkbezoek? b. Zo ja waar gaan we naartoe? c. Zo ja, is dat dan op 27 juni of op 4 juli na de reserveraad? d. Sluiten we het werkbezoek af met een diner? e. Nodigen we nog ander gemeenteraden uit?
    Fragment 1 00:02:21 Download Afspelen
    vergroten Sluiten
    Het inwerkprogramma zoals dat vanuit de griffie is aangeboden, is grotendeels afgerond. Rest nog een bijeenkomst/training over integriteit en een bijenkomst voor de voorzitters van raad en raadscommissies. Partijen hebben daarnaast ook hun eigen training en inwerkprogramma’s. Vanuit de VNG worden veel bijeenkomsten voor raadsleden georganiseerd. Deze zijn te vinden op de website en in het actieprogramma Lokaal bestuur. Daarnaast ook in het blad Raadslid. Nu waar de gehele gemeenteraad sinds kort op is geabonneerd. Volgens de verordening fractievergoeding kan dat niet worden betaald uit het fractiebudget. Het Presidium wordt een standpunt gevraagd over het voorstel van de griffier om de vergoeding van deelname aan bijeenkomsten vanuit het raadsbudget tot een maximum van 100 euro per raadslid/duo commissielid te bepalen. In totaal zou dat een maximaal budget van 2600 euro voor 2014 betekenen. (26x100).
    Fragment 1 00:00:02 Download Afspelen
    vergroten Sluiten
    Het werkplan van de griffie is al geruime tijd gereed, maar er is nog geen gelegenheid geweest dit te agenderen. Voorstel is nu eventuele opmerkingen en wensen te inventariseren en volgende maand het definitieve werkplan te accorderen.
    Fragment 1 00:05:35 Download Afspelen
    Fragment 1 00:01:24 Download Afspelen
    vergroten Sluiten
    Op verzoek van de fractie van de Partij van de Arbeid